Odpowiedzi

2010-03-14T14:19:30+01:00
A ) 2(x+3)-5>-2x-7
2x+6-5>-2x-7
2x+1>-2x-7
teraz przenosimy wszystkie x na jedna strone. Jezeli jakąś liczbe przenosimy na drugą strone to jej znak sie zmienia.
2x+2x>-7-1
4x>-8 ||:4
x>-2

b)-2(x-1)+5x>7x+12
jezeli przed nawiasem jest minus to znak w nawiasie sie zmienia
-2x+2+5x>7x+12
3x+2>7x+12
3x-7x>12-2
-4x>10 ||:(-4) - x nigdy nie moze byc na minusie. Wtedy zmienia sie> na <
x<-2,5

f ) 0,1(2x-3)<-0,6x + 1
0,2x-0,3<-0,6x+1
0,2x+0,6x<1+0,3
0,8x<1,3 ||:0,8
x<1,625
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T14:27:54+01:00
A) 2(x+3)-5>-2x-7
2x+6-5>-2x-7
2x+2x>-7-6+5
4x>-8 / :4
x=-2

W drugiej linijce musisz to pomnożyć przez 2 to co stoi w nawiasie. Potem przenosisz wszystkie liczby z x na lewą stronę a same liczby na prawą stronę i jeśli przenosisz z jednej strony na drugą to zmienia się znak na przeciwny. i potem obliczasz x. jeśli jakas liczba stoi przy x to musisz przez nią podzielić dwie strony. i wychodzi Ci wynik.

b) -2(x-1)+5x>7x+12
-2x+2+5x>7x+12
-2x+5x-7x>-2+12
-4x>10/ :(-4)
x < -2 całe i 1/2

Tutaj masz przypadek gdy obie strony musisz podzielić przez minusową liczbę, która stroi przy x. więc jeśli obie strony dzielisz przez minusową liczbę to znak zmienia sie na przeciwny. Jest o przeciwnym zwrocie.

f ) 0,1(2x-3)<-0,6x + 1
0,2x-0,3<-0,6x+1
0,2x+0,6x<0,3+1
0,8x<1,3/:0,8
x<1,625

Mam nadzieję, że pomogłam;))