Proszę tylko o POPRANE ODPOWIEDZI za złe daję spam i błędną.A myślę, że za tyle punktów opłaca się rozwiązać....

Równania i nierówności(czyli równania z x)
(tam ma być coś z wzorami z chemii chyba ms=mr*Gp)

1.a)z 30 kg solanki dwuprocentowej odparowano wodę i otrzymano solankę trzyprocentową.Ile wody odparowano ?

b)Z solanki pięcioprocentowej odparowano 10 kg wody i otrzymano solankę sześcioprocentową.Ile solanki było na początku)


I inne:
(też z x)

2.Pani Anna ważyła o 3 kg mniej niż pani Zofia.Po kuracji odchudzającej pani Anna waży o 15 % mniej ,a pani Zofia o 15 kg mniej i obie ważą tyle samo.Ile kilogramów ważyła każda z tych pań przed kuracją odchudzającą ??


Proszę o obliczenia w każdym !!!!!!!!!!!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T14:39:33+01:00
Cp - stężeni % roztworu
Mr - masa roztworu
Mroz - masa rozpuszczalnika (wody)
Ms - masa substancji rozpuszczonej

Wzór ogólny:
Cp = (Ms * 100%)/Mr

1a. 2% = (Ms * 100%)/30kg
6 kg = 10Ms
Ms = 3/5kg
Ms = 600g - zawartość soli w roztworze

3% = (0,6kg * 100%)/Mr
3Mr = 60kg
Mr = 20 kg

30kg - 20kg = 10kg

Odp: Odparowano 10kg wody.

1b. układ równań:
5% = (Ms * 100%)/Mr
6% = (Ms * 100%)/Mr - 10kg

5Mr = 100Ms
6Mr - 60kg = 100Ms

5Mr = 100Ms
6Mr = 100Ms + 60 kg

-5Mr = -100Ms
6Mr = 100Ms +60 kg

Mr = 60kg

Odp: Było 60kg solanki

-------------------------------------------

2.
x - p. Anna
y = x+3 - p. Zofia

0,85x = x + 3 - 15
0,85x = x - 12
12 = 0,15x
x = 80

y = x + 3
y = 83

Odp: Pani Anna ważyła 80kg, a pani Zofia 83kg.
3 2 3
2010-03-14T14:50:49+01:00
Rozwiązanie w załączniku :)
jak coś, to napisz na pw :)
1 1 1