Zad 1
Oblicz, ile gramów siarki przereagowało z 63,5 g miedzi, jeśli otrzymano 79,5 g siarczku miedzi(I).
zad 2
Oblicz, ile gramów magnezu uległo spaleniu w reakcji z 64 g tlenu, jeżeli produktem spalenia jest 160 g tlenku magnezu.
Zad 3
W wyniku spalenia 4 g wodoru w chlorze otrzymano 146 g chlorowodoru. Oblicz, ile gramów chloru zużyto do reakcji chemicznej.
Dział: PRAWO ZACHOWANIA MASY!!!
Proszę o pomoc! Dam NAJ!!!:)

2

Odpowiedzi

2010-03-14T18:28:11+01:00
1. 79,5g- 63,5g = 16g
REagowało 16g siarki.

2. 160g- 64g = 96g
Spaleniu uległo 96 g magnezu.

3.146g-4g= 142g
Użyto 142g do reakcji chemicznej.
14 3 14
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T18:38:35+01:00
Zad. 1
DANE:
masa siarczku miedzi (I) = 79,5 g
masa miedzi = 63,5 g

SZUKANE:
masa siarki = ?

masa siarki= masa siarczku miedzi (I) - masa miedzi
masa siarki= 79,5 g - 63,5g
masa siarki=16 g
Odp. Przereagowało 16 g siarki

zad 2.

DANE:
masa tlenku magnezu=160g
masa tlenu=64g

SZUKANE:
masa magnezu=?

masa magnezu=masa tlenku magnezu-masa tlenu
masa magnezu=160g-64g
masa magnezu=96g

Odp. Spaleniu uleło 96g magnezu.

zad.3

DANE:
masa chlorowodoru=146g
masa wodoru=4g

SZUKANE:
masa chloru=?

masa chloru=masa chlorowodoru-masa wodoru
masa chloru=146g-4g
masa chloru=142g

Odp.W tej reakcj chemicznej zużyto 142 g chloru.


17 4 17