Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T14:21:23+01:00
X- druga liczba
1,25x- pierwsza liczba
0,75x- trzecia liczba

x+ 1,25x + 0,75x = 72
3x=72
x=24

Odp: Te liczby to 30, 24, 18
2010-03-14T14:24:33+01:00
1-30
2-24
3-18
Pamiętaj że te liczby musza się dzielić przez 6!!
i dlatego można było tak łatwo rozwiązać zadanie podstawiając sobie te liczby
Pozdrawiam;))
2010-03-14T14:38:54+01:00
X-pierwsza liczba
y-druga
z-trzecia
z treści wiemy, że:
x+y+z=72
x=1,25y
z=0,75y

czyli:
1,25y+y+0,75y=72
3y=72
y=24

x=1,25*24=30
z=0,75*24=18

Odp. szukane liczby to:30, 24 i 18.