W ATLASIE SZKOLNYM NA MAPIE W SKALI 1:2 500 000 ODLEGŁOŚĆ między naszą miejscowością a Warszawą w linii prostej wynosi 12 cm. Ile kilometrów w rzeczywistości wynosi odległość w linii prostej między tymi miejscowościami?
(wszystko to ma być z obliczeniami)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T14:36:04+01:00
1;2500000 --> skreslamy dwa zera
1;25000--> skreślamy trzy zera.
1;25

25*12=300km

odp. Odległość w rzeczywistości wynosi 300km.
2010-03-14T14:36:09+01:00
Od 2500000 skreślamy 5 zer aby zamienić skale na km i otrzymujemy 25
a więc teraz te 12 cm mnożymy razy 25 i otrzymujemy 300
Odp: róznica między warszawą a twoją miejscowością wynosi 300km.
Pozdrawiam i licze na najlepsza odpowiedz
2010-03-14T14:37:54+01:00
Czyli 1 cm na mapie to 2500000 cm w terenie czyli 1 cm 25 km w terenie .
12 cm x 25 km = 300 km