Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T14:45:13+01:00
A) ZASADA PLURALIZMU POLITYCZNEGO -Oznacza wolność funkcjonowania wielu organizacji w państwie

b)ZASADA SUWERENNOŚCI NARODU -oznacza to, że cała władza znajduje sie w rękach ludu.

c)ZASADA PODZIAŁU WŁADZY - pomiędzy trzema władzami panuje zasada równości. Każda z nich powinna mieć instrumenty pozwalające hamować działanie poszczególnych władz.

d)ZASADA PAŃSTWA PRAWA -państwo prawa istnieje wtedy, gdy organizacja i działanie władzy publicznej oparte są na prawie

pisałam z zeszytu:)
1 5 1
2010-03-14T14:58:44+01:00
A-w państwie istnieje wiele partii politycznych. Są niezależne od władz państwowych i od siebie wzajemnie
B-źródłem władzy jest naród uprawniony do ostatecznego decydowania w sprawach państwa
C-władza państwowa dzieli się na ustawodawczą wykonawczą i sądowniczą
D-organy państwa działają na podstawie prawa prawo nie działa wstecz wszyscy są równi wobec prawa, prawa są zagwarantowane w konstytucji