Odpowiedzi

2010-03-14T14:49:43+01:00
Słowianie było politeistami, wierzyli w wielu bogów, których uosabiali z siłami przyrody, np. Perun - bóg burzy i piorunów.
Oddawali im cześć, ponieważ wierzyli, że to przyniesie im. np. owocne plony.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T14:52:05+01:00
Słowianie wierzyli w:
-Światowita mial cztery twarze,bog niebios, wojny, płodności i urodzaju,dla słowian byl najwazniejszym bogiem
-Peruna który byl władca burz, piorunow,
-Strzyboga który byl bogiem wiatrów
-Swarożyca byl bogiem ognia domowego.
-Swaróga bóg nieba, słońca, ojciec innych bogów
-Welesa ktory byl bogiem bogactwa, sztuki ,rzemiosła,magii, przysiąg.

pozdrawiam :))
1 5 1