Odpowiedzi

2010-03-14T14:46:02+01:00
Skutki chrztu Polski:
a) Kościół pomagał w umacnianiu autorytetu władzy monarszej
b) organizacja kościelna usprawniała funkcjonowanie państwa
c) jednolita religia zastępowała pogańskie wierzenia lokalne, umacniała łączność ziem polskich, stwarzała dodatkowe więzi.
d)biskupi zajęli wysokie stanowiska w hierarchii politycznej

Liczę na najj :))
11 3 11
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T14:47:50+01:00
A)biskupi zajęli wysokie stanowiska w hierarchii politycznej
b)wzmocnienie państwa
c)otwarcie na kulturę zachodu
d)przybycie do Polski księży i misjonarzy
15 4 15
2010-03-14T14:59:17+01:00
A) Niemcy nie mieli powodu napadać na Polskę
b) Polska została przyłączona do grupy państw chrześcijańskich.
c) Powstały 3 biskupstwa i 1 arcybiskupstwo.
d) Dzięki powstałemu arcybiskupstwu królowie polscy mogli byc koronowani w własnym kraju.
e) Do Polski przybyli wykształceni duchowni, którzy prowadzili kroniki i uczyli w szkołach.
9 3 9