Odpowiedzi

2010-03-14T14:48:09+01:00
Y=2x-5 równanie kierunkowe prostej
prosta prostopadła : y= -1/2x + jakieś b
odp B
2010-03-14T14:50:44+01:00
Skoro 2x-y-5=0
to y = 2x-5
współczynnik prostej prostopadłej to -1/a, stąd -1/2 więc odpowiedź b będzie poprawna
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T14:52:41+01:00
Prostopadłość najłatwiej sprawdzać gdy mamy postać kanoniczną, i tak:
2x-y-5=0
-y=-2x+5 |*(-1)
y=2x-5

prosta jest prostopadła gdy współczynnik "a" pomnożony przez współczynnik "a" do prostej pierwotnej da "-1",czyli u nas:

a₁=2

a₂*a₁=-1
2a₂=-1 |:2
a₂=-½

tak więc prosta prostopadła ma równanie:
y=-½x+b

pasuje więc odpowiedź b) gdzie b=0
1 4 1