Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T14:53:57+01:00
A)
½x-4=x-6
½x-x=-6+4
-½x=-2
x=4

b)
x-5=⅓x+1
x-⅓x=1+5
-⅔x=6
x=-9

c)
¼x-¼=2
¼x=2+¼
¼x=2¼
x=9

d)
⅕x-3 =x+⅕
⅕x-x=⅕+3
-⅘x=3⅕
x=-4

e)
⅚(x-1)=4
⅚x-⅚=4
⅚x=4+⅚
⅚x=4⅚
x=5⅘

f)
-½(-x-6)=-6
½x+3=-6
½x=6-3
½x=3
x=6
2010-03-14T15:13:23+01:00
A)2*1/2x-2*4= 2*x-2*6
x-8=2x-12
x-2x=-12+8
x=-4
b)x-5= 1/3x +1/*15
15*x-15*5= 15*1/3x+ 15*1
15x-75= 5x +15
15x-5x=75+15
10x=90/:10
x=9
c)1/4x-1/4=2/*4
4*1/4x-4*1/4=2
x-1=2
x=2+1
x=3
d)1/5x-3=x+1/5/*5
5*1/5-5*3=5*x+5*1/5
x-15=5x+1
x-5x=15+1
-4x=16/:(-4)
x=-4
e)5/6(x-1)=4
5/6x-5/6=4/*6
6*5/6x-6*5/6=6*4
5x-5=24
5x=24+5
5x=29/:5
x=29/5
x=5 i 4/5
1/2x(-x-6)=-6
1/2x+3=-6
1/2x=-6-3
1/2x=-9/:1/2
x=-9/1*2/1
x=-18

*-znak mnożenia
1/2-np.jedna druga tak zapisywałem ułamki
w przed ostatnim przykładzie wyjdzie 5 całych i cztery piąte
w ostatnim to jest dziewięć pierwszych razy dwie pierwsze.
1 1 1