Zada. 14
zaznacz cyfre części setnych i zaokrąglij podane liczby do części dziesiątych ( do pierwszego miejsca po przecinku ) :
3 , 44 ~
7 , 285 ~
1 , 099 ~
0 , 073 ~
1 , 049 ~
5 , 981 ~
0,049 ~
5 , 981 ~
0 , 049 ~
9,98 ~
____________________
proszę o wytłumaczenie tego bo zabardzo nie rozumiem .

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-25T12:41:58+01:00
3 , 44 ~ = 3,4
7 , 285 ~ = 7,3
1 , 099 ~ = 1,1
0 , 073 ~ = 0,1
1 , 049 ~=1.0
5 , 981 ~ =6.0
0,049 ~ 0.0 czyli 0
5 , 981 ~=6.0
0 , 049 ~ = 0
9,98 ~ =10

Jeśli masz liczbę 1,2,3,4 to zostawiasz nie zaokrąglasz, jeśli masz 5,6,7,8,9 zakrąglasz ;) Np 5,67 ~ = 5,7, 5,44 ~ = 5.44
1 1 1
2009-10-25T12:45:32+01:00
3,44≈3,4
7,285≈7,3
1,099≈1,1
0,073≈0,1
1,049≈1,0
5,981≈6,0
0,049≈0,05-w setnych w dziesiątych było by 0.0
9,98≈10,0

jeżeli jest liczba większa bądz równa 5 to liczbę którą zaokrąglamy jest o 1 większa
jeżeli liczba jest mniejsza niż 5 to liczba jest ciągle taka sama

2 2 2
2009-10-25T13:24:38+01:00
3,44 cyfra setnych (druga po przecinku)to 4 3,44≈3,4
7,285 cyfra setnych to 8 (zaokrąglamy w górę) 7,285≈7,3
1,099 cyfra setnych to 9 1,099≈1,1
0,073 cyfra setnych to 7 0,073≈0,1
1,049cyfra setnych to 4 1,049≈1,0
5,981cyfra setnych to 8 5,981≈6
0,049cyfra setnych to 4 0,049≈0
9,98 cyfra setnych to 8 9,98≈10
1 5 1