Odpowiedzi

2010-03-14T14:56:53+01:00
Przygotowując się do kolejnych etapów olimpiady DialNet Masters, warto zrobić sobie krótką przerwę i wykorzystać ją na lekturę ciekawostek o Chinach. Pozwoli to lepiej poznać mentalność, kulturę i historię tego państwa, a tym samym przygotować się do wyprawy do Chin – głównej nagrody naszego turnieju.
4 2 4
2010-03-14T15:00:37+01:00
- Tania siła robocza
- ze strony zachodniej sa terany pustynne zaś ze strony wschodniej dostęp do wód.
- Duże zaludnienie
- należą do Azjatyckie tygrysów
-jedzą tam psy

chyba dobrze ;] pzdr
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T15:19:21+01:00
1.Największa na świecie budowla obronna wpisana jest w krajobraz Chin na długość 6,5tysiąca kilometrów wydaje się mirażem. Nawet stąpając po Wielkim Murze Chińskim, trudno uwierzyć, że te gigantyczne, ciągnące się w nieskończoność umocnienia istnieją naprawdę i są dziełem rąk ludzkich.
2.Pekin. Stolica Chin jest miniatura kraju- jak w lustrze odbija się w niej komunistyczna teraźniejszość i cesarska przeszłość.
3.Osadzony na niemal stumetrowym postrumencie pałac Potala wznosi się majestatycznie nad Lhasą. Ta potężna twierdza, a zarazem klasztor i zimowa rezydencja dalejlamska, pozostaje strażnicą historycznego, religijnego i kulturowego dziedzictwa narodu tybetańskiego zniewolonego przez Chiny.
4.Sięgające nieba szczyty Himalajów.
5.Wyspa Wielkanocna. Nikt nie wie, w jakim celu wyrzeźbiono posągi, dlaczego wpatrują się w niebo i z jakiego powodu wiele figur, również niedokończonych, porzucono w kamieniołomach. Zagadkowe kolosy rozpalają wyobraźnie badaczy i turystów z całego świata.
3 5 3