W czasie wycieczki odwiedziliśmy również ogród zoologiczny. Ogród ma kształt prostokąta o bokach 220 m x 300m. Połowę jego powierzchni zajmują wybiegi dla zwierząt lądowych, 30% terenu zamieszkują ptaki, pozostała część terenu należy do zwierząt wodnych. Oblicz, ile metrów kwadratowych zajmują tereny dla zwierząt wodnych.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T14:52:18+01:00
P= 66000 m2
100%-50%-30%= 20%
100%-66000
20%-x

x=20*66000/100=13200 m2
1 5 1
2010-03-14T14:57:58+01:00
P= 220 *300= 66000m kwadratowych
66000 razy 50/100 (ułamek) = 33000

66000 razy 30/100 (ulamek)= 19800

66000 - ( 33000 + 19800) = 13200 m kwadratowych i to sątereny dla zwierząt wodnych
4 4 4
2010-03-14T14:58:51+01:00
P= 220 m * 300 m
P= 66 000 m2


50 % z 66000 m2 = 33000 m2 ---> zwierzęta lądowe


100% - 33000 m2
30% - x

100x = 33000 * 30
100x = 990000
x = 9900 m2 ---> ptaki


33000 - 9900 = 23100 m2 ----> zwierzęta wodne




hmm.. jednak cos namieszalam.. sory ;]]
4 2 4