Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T14:53:43+01:00
Są trzy stany skupienia: ciało stałe, ciecz i gaz.
Woda, która jest lodem (ciałem stałym) może albo stopnieć, albo podlec procesowi sublimacji, czyli parować. Ciecz poniżej tempratury zerowej zamarza, a powyżej 100 stopi C wrze, czyli zamienia się w parę wodną, która następnie się skrapla.
34 2 34
2010-03-14T14:57:37+01:00
Polega na przechodzenia z np. cieczy w ciało stałe
z cieczy lub ciała stałego w gaz : parowanie
z gazowego w ciecz ; skraplanie itp
44 4 44
2010-03-14T15:15:34+01:00
Zmiany stanu skupienia są jednym z przykładów przejść fazowych, czyli zmiany fazy substancji :
resublimacja - gaz w ciało stałe
sublimacja- ciało stałe w gaz
skraplanie - gaz w ciecz
parowanie - ciecz w gaz
krzepnięcie -ciecz w ciało stałe
topnienie - ciało stałe w ciecz
15 3 15