Odpowiedzi

2010-03-14T15:04:28+01:00
150000000km=150000000000m
Prędkość światła: 299 792 458 m/s

(150000000000m:299 792 458 m/s)*60= w przybliżeniu 500,36 s = 8 min i 34 s

Nie wiem czy dobrze, bo tego tematu na fizyce jeszcze nie omawialiśmy.
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T15:32:34+01:00
S = 150 000 000 km = 150 000 000 000 m = 15 *10^10 m
V = 300 000 000 m/s = 3 *10 ^8 m/s ; prędkość światła
t = ?
V = s/t
V*t = s
t = s/V
t = 15*10 ^10 m / 3 *10 ^8 m/s ; znaczek = do potęgi
t = 5*10 ^2 s ; przy dzieleniu wykładniki potęg odejmujemy
t = 500 s ; zamieniam na minuty
t = 500 s / 60 s
t = 8,33 min = w przybliżeniu 8 min

2 4 2