Odpowiedzi

2010-03-14T15:00:29+01:00
Za 2,5m białej wstążki Iwona zapłaciła 3zł 50gr., a za 1.8m zielonej wstążki zapłaciła 2zl 70gr. Która wstążka była droższa i o ile?
3,5 zł:2,5 m=1,4 zł
1 m wstążki białej kosztował 1,4.
2,7 zł: 1,8 m=1,5
1 m wstążki zielonej kosztował 1,5.
1,5-1,4=0,1
Odp. Wstążka zielona była droższa o 10 gr.
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T15:03:30+01:00
Za 2,5m białej wstążki Iwona zapłaciła 3zł 50gr., a za 1.8m zielonej wstążki zapłaciła 2zl 70gr. Która wstążka była droższa i o ile?
2,5 m białej kosztowało 3,50
czyli za 1 m białej cena jest 1 zł 40 gr ( bo 3,50 : 2,5 = 1,40)

1,8 m zielonej kosztowało 2,70
czyli za 1 metr cena jest 1 zł 50 gr (bo 2,70 : 1,8 = 1,50)

czyli
wstążka zielona była droższa o 10 groszy i to jest odp.
1 1 1