;( Potrzebuję pomocy z zadaniem z matmy..;/ Niby banalne ale nie dla mnie..;P Proszę pomóżcie..! ;(

Oblicz pole i obwód trójkąta, którego przeciwprostokątna ma długość 26cm i który jest podobny do trójkąta o przyprostokątnych długości 5cm i 12cm.. :(

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-14T15:04:55+01:00
Odwód= 26+5+12= 43
p =5 x 12:2 =30
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T15:05:14+01:00
(5a)²+(12a)²=26²
25a²+144a²=676
169 a²=676
a²=676:169
a²=4
a=2
5*2=10
12*2=24
Boki tego trójkąta to 10, 24.