Odpowiedzi

2010-03-14T15:07:07+01:00
Obj kuli = 4/3 a(sześcian)*(pi)

1. 4/3 *125 = 166 i 2/3(pi) cm
2. 4/3* 64 = 85 i 1/3 (pi) cm
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T15:08:45+01:00
Oblicz objętość kuli o promieniu 5cm oraz oblicz objętość kuli o promieniu 4cm.
V(5)=4/3πr³= 4/3π*5³=4/3π125=166 ⅔π
V(4)=4/3π*4³=4/3π64=85 ⅓π
2010-03-14T15:17:03+01:00
R=5 r=4

V=⁴₃πr³ V=⁴₃πr³
v=⁴₃π125/*3 v=⁴₃π64/*3
3V=4π125 3V=4π64
3V=500π/:3 3V=256π/:3
V=⁵⁰⁰₃π V=85π