!!! prosze pełne obliczenia a nie tylko wyniki !!!
Dam naj za dwa zadania !!!!!!!!!!!!!

Zad 1 Wykonaj redukcje wyrazów podobnych
3xy+4x+5xy+10+2x+2xy=
1,5x²+0,5+0,8y²=
-0,25xy+5+⅘xz-0,5-¾xy=
-x²-x+4x-5x²-0,3x=
-⅛x²-8z+0,125x²+8z+0,8x²y-3-⅘x²y=

zad 2. Usuń nawiasy i wykonaj redukcje wyrazów podobnych

(a+b)+(2a-b)=
2x+(3y-2z)+(3z-2x)=
-5abc+(bc-2abc)+4cb=
(5xyz-2xz)=(4zx-7zyx)=
(m+n)-(2m+3n)=
(2xy+4y²)-(3yx-2y²)=
3abc-(2cab+5bac)=
10x²y-(5xy²-8x²y)=


3

Odpowiedzi

2010-03-14T15:15:11+01:00
Zad 1 Wykonaj redukcje wyrazów podobnych
3xy+4x+5xy+10+2x+2xy= (5xy + 3xy + 2xy) + (4x + 2x) + 10 = 10xy + 6x + 10

1,5x²+0,5+0,8y²=tu nie potrzebna jest redukcja
-0,25xy+5+⅘xz-0,5-¾xy=-1xy + ⅘xz +5

zad 2. Usuń nawiasy i wykonaj redukcje wyrazów podobnych
(a+b)+(2a-b)=a+b+2a-b= 3a
2x+(3y-2z)+(3z-2x)=2x+ 3y-2z+3z-2x=3y-z
-5abc+(bc-2abc)+4cb=-5abc +bc - 2abc +4bc = -7abc+5bc
(5xyz-2xz)=(4zx-7zyx)=5xyz-2xz+4zx-7zyx= -2xyz+2xz
(m+n)-(2m+3n)=m+n-2m-3n=-m-2n
3abc-(2cab+5bac)=3abc-2cab-5bac= -4abc

2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T15:17:55+01:00
Zad 1 Wykonaj redukcje wyrazów podobnych
3xy+4x+5xy+10+2x+2xy=10xy + 6x + 10
1,5x²+0,5+0,8y²= 2,3x²+0,5
-0,25xy+5+⅘xz-0,5-¾xy= -xy+⅘xz+4,5
-x²-x+4x-5x²-0,3x=-6x²+2,7x
-⅛x²-8z+0,125x²+8z+0,8x²y-3-⅘x²y=-3

zad 2. Usuń nawiasy i wykonaj redukcje wyrazów podobnych
(a+b)+(2a-b)=a+b+2a-b = 3a
2x+(3y-2z)+(3z-2x)= 2x+3y-2z+3z-2x=3y+z
-5abc+(bc-2abc)+4cb=-5abc+bc-2abc+4bc=3abc+5bc
(5xyz-2xz)+(4zx-7zyx)=5xyz-2xyz+4xz-7xyz=-4xyz+4xz
(m+n)-(2m+3n)=m+n-2m-3n=-3m-2n
(2xy+4y²)-(3yx-2y²)=2xy+4y²-3xy+2y²=-xy+6y²
3abc-(2cab+5bac)=3abc-2abc-5abc=-4abc
10x²y-(5xy²-8x²y)=10x²y-5xy²+8x²y=18x²y-5xy²
4 4 4
  • Użytkownik Zadane
2010-03-14T15:21:39+01:00
Zad1
a) 3xy+4x+5xy+10+2x+2xy=10xy+6x+10
b)1,5x²+0,5+0,8y²=
C)-0,25xy+5+⅘xz-0,5-¾xy=-1xy+4/5xz+4,5
d)-x²-x+4x-5x²-0,3x=-6xkwadrat+2,7x
e)-⅛x²-8z+0,125x²+8z+0,8x²y-3-⅘x²y=-,375x do 2 -3

zad2
A)(a+b)+(2a-b)=a+b+2a-b=3a
b)2x+(3y-2z)+(3z-2x)=2x+3y-2z+3z-2x=-2x+3z+3y
c)-5abc+(bc-2abc)+4cb=-5abc+bc-2abc+4cb=-7abc+4cb+bc
d)(5xyz-2xz)=(4zx-7zyx)= tego nie wiem bo nie wiem jaki tam jest znak pomiedzy nawiasami
e)(m+n)-(2m+3n)=m+n-2m-3n=-m-2n
f)(2xy+4y²)-(3yx-2y²)=2xy+4y²-3yx+2y²=6y do 2-yx
G)3abc-(2cab+5bac)=3abc-2cab-5bac=-4abc
h)10x²y-(5xy²-8x²y)=10x²y-5xy²+8x²y=18x²y-5xy²
1 1 1