Odpowiedzi

2010-03-14T15:12:08+01:00
101a=10(a+100)+1

101a=10a+1000+1

101a=1001+10a

91a=1001

a=11

spr.
1111:11=101

Odp. Szukaną liczbą jest 11.

Licze na najlepsze:).
14 4 14
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T15:12:33+01:00
X - liczba dwucyfrowa
Jeżeli do liczby x dopiszemy na końcu 1 otrzymamy liczbę
równą 10 x + 1;
jeżeli teraz do tej liczby trzycyfrowej dopiszemy 1 z przodu, to
ta liczba wzrośnie o 1000.
Mamy zatem
10x + 1 + 1000 = 101 x
10 x + 1001 = 101 x
101 x - 10 x = 1001
91 x = 1001
x = 1001 : 91 = 11
Spr.
Mamy 11, po dopisaniu jedynek na początku i końcu tej liczby
otrzymamy 1111,a 1111 : 11 = 101, czyli jest ok.
27 4 27
dam <3 żeby było 160 ;) XD