, ` Hej..! ;( Jak byście mieli czas to proszę zerknijcie chociaż.. ;( Zadanie nie jest trudne, ale wiecie.. Jak się ma problemy z matmą to nawet takie jest koszmarem.. Dlatego proszę pomóżcie.! ;(

Oblicz pole i obwód trójkąta, którego przeciwprostokątna ma długość 26cm i który jest podobny do trójkąta o przeciwprostokątnych długości 5cm i 12cm.. ;(

2

Odpowiedzi

2010-03-14T15:21:02+01:00
(5a)²+(12a)²=26²
25a²+144a²=676
169 a²=676
a²=676:169
a²=4
a=2
5*2=10
12*2=24
Boki tego trójkąta :10, 24.
więc:
odwód= 26+5+12= 43
pole =5*12:2 =30
Odp. Obwód tego trójkąta wynosi : 43, a pole :30.

Pozdrawiam :)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T15:23:47+01:00
Rozwiązanie w załączniku
ten pierwszy którego masz obliczyć pole i obwód jest 2 razy większy od drugiego-skala 2:1