1) O ile dłuższa jest przekątna kwadratu o boku 5 od przekątnej kwadratu o boku 3?

2)
a)Oblicz długość boku kwadratu o przekątnej długości 2.
b)Jaki obwód ma kwadrat o przekątnej długości 5.
c)O ile dłuższy jest bok kwadratu o przekątnej długości 10 od boku kwadratu o przekątnej długości 8?

Proszę o pomoc z góry dziękuje.Daję nalepszą:)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T15:21:08+01:00
1) d1 = 5√2
d2 = 3√2
5√2 - 3√2

2) a) a√2 = 2 /√2
a = 2/√2 = √2

b) d = 5
a√2 = 5
a = 5/√2 = 2,5√2
Obw = 4 * 2,5√2 = 10√2

c) a√2 = 10
a = 10/√2 = 5√2

a√2 = 8
a = 8/√2 = 4√2

5√2 - 4√2 = 1√2
2010-03-14T15:29:51+01:00
Zad.1
o 2
zad.2
a)d=2
d=apierwiastek z 2
a pierwiastek z 2=2
a=pierwiastek z 2
b)
d=5
d=a pierwiastek z 2
a= 5 pierwiastek z 2 przez 2

obw.=4a
Obw.=10 pierwiastków z 2
c)
d1=10
d=a pierwiastek z 2
a=5 pierwistków z 2

d2=8

d= a pierwiastków z 2
a=4 pierwistki z 2

bok jest większy o 1