Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-25T12:55:45+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).

- Biologiczne oczyszczanie wód,
- Stosuje się je jako nawóz, przez to służą do użyźniania gleb,
- Protisty to cenne składniki wody i soli mineralnych,
- Stosowane są w przemyśle papierowym do produkcji tektury i kartonu,
- Agar pozyskiwany z krasnorostów, stosowany jest w przemyśle piekarniczym i cukierniczym,
- Stosowane są do galaretek, lodów lub majonezu,
- Stosowane są także w medycynie i farmaceutyce (np. kremy),
- Morszczyn (z dużą ilością jodu) stosowany jest do produkcji ziół,
- Substancje z chlorelli są stosowane do antybiotyków,
- Glony są wykorzystywane do laboratoryjnej syntezy witamin z grupy
- Duże glony stanowią schronienie dla innych organizmów wodnych.
234 4 234
2009-10-25T14:31:23+01:00
Pozytywne znaczenie protistów:
- Biologiczne oczyszczanie wód,
- Użyźniają glebę,
- Protisty to cenne składniki wody i soli mineralnych,
- Duże glony stanowią schronienie dla innych organizmów wodnych,
- Biorą udział w tworzeniu skorupy ziemskiej, pancerzyki otwornic tworzą pokłady mułów na dnie oceanicznym, które po latach przekształcają się w skały wapienne,
- Skały wapienne są przetwarzane w kredę,
- Ich obecność jest wskaźnikiem czystości wód,

Negatywne znaczenie protistów:
- Niektóre protisty są pasożytami wywołującymi groźne choroby, np. malaria, śpiączka afrykańska, czerwonka pełzakowata
- Ich masowa obecność ogranicza rozwój innych organizmów,
- Ryby, które żywią się glonami mają gorsze walory smakowe i zapachowe,
- Zakwity wód, co przyczynia się do śmierci wielu organizmów wodnych

Mam nadzieję, że wystarczy i ta odpowiedź jest satysfakcjonująca. ;)).
595 4 595