1.Ramię trójkąta równoramiennego ma 15 cm. Jaką długość może mieć podstawa tego trójkąta?

2.Podstawa trójkąta równoramiennego jest równa 3 cm. Jaką długość mogą mieć ramiona tego trójkąta?

Proszę o szybkie rozwiązanie i nie z netu ;))

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T15:23:44+01:00
1.
Podstawa musi byc krótsza niż suma długości ramion, czyli w tym przypadku krótsza od 30 cm (15 cm + 15 cm).
Np.: 1 cm, 5 cm, 8 cm, 25 cm, 29,9 cm

2.
Ramiona muszą być dłuższe niż połowa podstawy, czyli dłuższe od 1,5 cm (3 cm / 2).
Np.: 1,6 cm, 2 cm, 10 cm, 876901 cm, ...
4 5 4
2010-03-14T15:23:45+01:00
1.15 cm, bo 15cm+15cm(ramiona)>31cm(podstawa)
2.1,6 cm, bo 1.6cm+1,6cm>3cm
2 3 2