Z prostokąta, którego jeden bok jest półtora raza dłuższy od drugiego, odcięto dwa paski, każdy o szerokości 1cm. Jeden pasek odcięto wzdłuż dłuższego boku, a drugi - wzdłuż krótszego. W otrzymanym prostokącie jeden bok jest dwa razy dłuższy od drugiego. Jakie wymiary ma otrzymany prostokąt?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-14T15:22:02+01:00
X-dluzsszy
y-krotszy
x=1.5y
x-1=2(y- 1)
1.5y-1=2y-2
-0.5y=-1
y=2
x=3/2 * 2
x=3

otrzymany prastokat ma wymiary 1 i 2
2010-03-14T15:25:04+01:00
A - 1 = 2(1.5a-1)
a - 1 = 3a - 2
2a = 1
a= 0,5

długości boków: 0,5 i 0,75
1 1 1