Według przepisu w ksiązce kucharskiej 0,5kg mięsa mielonego wystarczy,aby przygotowac kotlety na obiad dla czteroosbowej rodziny. ile kilogramów mięsa nalezy zakupic aby dla stołówki szkolnej,w której żywi się 132 osoby i będą jadły na obiad kotlety mielone?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T15:26:21+01:00
Na jeden kilogram przypada na 8 osób czyli:

1kg 8osób
x 132osoby
-------------------
8x=132/:8
x=16,5kg

odp. Należy zakupic 16.5kg mięsa.
2010-03-14T15:28:09+01:00
0,5:4=0,125kg
132*0,125=9,280kg
Odp. Trzeba zakupić 9,280kg mięsa.