Oblicz sposobem pisemnym

121-6,98 b)138,99:1,13

zad2

klasa 6 miała 5 lekcji,po 45min każda. ile czasu upłyneło od rozpoczęcia pierwszej lekcji do końca piątej, jeśli jedna przerwa była 15-minutowa, a pozostałe 10-minutowe?
obliczony czas wyraż w godzinach

zad3

prostokątna podłoga w klasie ma wymiary 6,5 metra i 9 metrów. jedna puszka lakieru kosztuje 15,20zł i wystarcza na pomalowanie 10m kwadratowych podłogi. ile puszek lakieru trzeba kupic, żeby pomalowac całą podłoge? ile bedą kosztowały?

z góry dzięki

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T15:52:03+01:00
A).121-6,98 =114,02
b).138,99:1,13 =123

Zad 2.
5 x 45min = 225min
225min - 15min - (4 x 10min) = 225min-55min = 170min
170 min = 3,(7)

Zad 3.
6,5m x 9m = 58,5m2
58,5:10 = 5,85
15,20zł x 5,85 = 88,92zł
5,85-tyle potrzeba puszek na pomalowanie klasy
88,92zł-tyle będą kosztowały puszki

Mam nadzieję, że pomogłam^^^xD
liczę na najj..xD
2010-03-14T15:52:50+01:00
...121
.....-6,98
-----------------
...114,02


b)
_________________123_______________
....138,99:1,13= 13899:113
___ 113____
259
- --------------
339
339
-------------------------------
= ==

zad.5*45+3*10+15= 225+30+15=270 min
270:60=4h30min
zad.3
Dane:
a=6,5m
b=9m

Szukane:
P=?
--------------------
P=a*b
P=6,5*9=58,5m kwadratowego(powierzchnia podłogi)
Obliczamy ilość puszek
58,5:10=5,85 puszek=6 puszek
Obliczamy koszt
6*15,20=91,20 zł