Podczas trzy dniowej wędrówki uczniowie przeszli łącznie 48 km. Drugiego dnia pokonali dwa razy dłuższą trasę niż pierwszego dnia, natomiast trzeciego o 6 km więcej niż pierwszego. Ile kilometrów przebyli uczniowie trzeciego dnia? Zapisz obliczenia.

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-14T15:34:31+01:00
48-tyle pokonali łącznie
48=a+ax2+(a+6km)
48=4a+6
4a=48-6
4a=42
a=42:4=10.5
a-10.5-tyle przebyli 1 dnia.
b=ax2
b=21-tyle przebyli 2 dnia.
c=a+6
c=10.5+6
c=16.5-tyle przebyli 3 dnia.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T15:38:28+01:00
48-lacznie
x-pierwszy dzień
2x- drugi dzień
x+6 - trzeci dzień

x+2x+x=6=48
4x=48-6
4x=42/4
x=10, 5

trzeci dzień - x+6 = 16, 5 km ;d
5 5 5