Zapisz dane dla atomu , który w jadrze zawiera tyle neutronów , ile wynosi łączna liczba protonów w atomie kryptonu i w atomie ołowiu , i którego liczba masowa jest równa różnicy liczby masowej atomu 204Pb i liczby masowej atomu 7Li
82 3

To jest zadanie 5.11 strona 87. Zbiór zadań . Od łatwych do trudnych.

Błagam !!!

2

Odpowiedzi

2010-03-14T15:57:54+01:00
Neutronow36+82=118

liczba masowa=197

protonow=197-118=79
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T16:03:46+01:00
Od początku.

Atom ma tyle neutronów, ile wynosi suma protonów w atomie kryptonu i atomie ołowiu.

Kr - 36 protonów
Pb - 82 protony
36+82=118 neutronów

Liczba masowa jest równa różnicy liczny masowej atomu 204 Pb i liczby masowej atomu 7 Li.

204 - 7 = 197



5 4 5