Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-25T13:12:00+01:00
3x+7x=50
10x=50|\10
x=5
3*5=15
7*5=35
2009-10-25T13:12:10+01:00
50 cm - całość
Sznurek podzielono w stosunku 3:7, więc na 10 równych częsci

50cm - 1
x - 10

x = 5cm - długość 1 odcinka

3x = 15 cm - długość pierwszej części
7x = 35cm - długość drugiej części
2009-10-25T13:13:55+01:00
3:7
3+7=10
50:10=5
3*5=15
7*5=35
Pierwsza część ma 15cm, natomiast druga ma 35cm.