Odpowiedzi

2010-03-14T16:00:35+01:00
X-białe słonie-30
0,5x-różowe słonie-15
x+8-szare słonie-38
x+0,5x+x+8=83
x+0,5x+x=83-8
2,5x=75/:2,5
x=30
odp:monika zebrała 38 szarych słoni
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T16:03:25+01:00
Dane:
białe słonie - 2x
różowe slonie - x
szare słonie- 2x+8
razem- 83

Rozwiązanie:
2x+x+2x+8= 83
5x+8=83
5x=83-8
5x=75 /:5
x=15

2x=2*15=30
2x+8= 2*15+8=38

spr: 15 +30+38=83

odp : Monika zebrała 38 szarych słoni

:)