- Napisz 4 przykłady znaczenia Wszechoceanu.
- z wymienionych gatunków wybierz te, które mogą tworzyć łańcuch pokarmowy (glony/stułbia/krab/błotniarka stawowa/
ostryga/ krewetka/ rozwielitka/ szczypak/ ukwiał/ ploć/ rak stawowy). ypisz je w odpowiedniej kolejności, np. ser--mysz--kot.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T16:12:38+01:00
Łańcuch pokarmowy:
glony-rozwielitka-płoć-szczupak.
znaczenie wszechoceanu:
1) wszechocean jest źródłem pokarmu(ryb, krewetek, itp.), dzięki niemu wielu ludzi żyjących u wybrzeży oceanów mają zapewniony pokarm i pracę(rybołóstwo).
2) wiele portów wykorzystuje oceany jako elektrownie wodne, wykorzystuje przypływy w produkcji prądu.
3)wszechocean jest źródłem wielu surowców, z których największe znaczenie ma ropa naftowa wydobywana z dna morskiego.
4)żegluga morska umożliwia przewożenie dużych ilości ładunków na duże odległości.
2010-03-14T16:13:18+01:00
Glony-rozwielitka-płoć-szczupak
stułbia-rak stawowy-szczupak
krewetka-ukwiał-krab

Wszechocean:
1. wszystkie oceany na Ziemi
2. część hydrosfery
3. dom zwierząt morskich
4. otacza wszystkie kontynenty
1 1 1