Ułóż po dwa równania do zadania i rozwiąż!
1.Dwa borsuki ważą tyle samo co trzy lisy, a dwa lisy ważą o 5kg więcej od jednego borsuka. Ile waży lis a ile borsuk?
2.Na seansie filmowym o godz. 20.00 sprzedano 450 biletów czyli tyle samo co na wcześniejszym seansie o godz.17.00, ale biletów ulgowych sprzedano o 40% mnij, a normalnych o 50% więcej niż poprzednio. Ile biletów sprzedano na obu seansach?

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-14T15:59:34+01:00
Zad1.
x-waga borsuka
y-waga lisa

2x=3y
2y=x+5


x=3/2y
2y=3/2y+5

x=3/2y
1/2y=5

x=3/2y
y=10

x=3/2*10=15
y=10

Borsuk wazy15kg a lis 10kg

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T16:02:26+01:00
2 borsuki - 3 lisy
2lisy - 5kg więcej od borsuka

2x= x+5
2x-x=5
x=5

lis = 5kg.
skoro 3 lisy =15 kg
15:2 = 7,5kg

lis - 5kg , borsuk - 7,5 kg.

Od razu mówię , że nie jestem pewna swojej odpowiedzi, ale może to w jakiś sposób ułatwi rozwiązywanie zadania :) Pozdrawiam .