Odpowiedzi

2009-10-25T13:17:16+01:00
Porosty są wskaźnikami powietrza, ponieważ rosną tam, gdzie jest czyste, świeże powietrze. Są bardzo czułe na zanieczyszczenia powietrza.
24 4 24
2009-10-25T13:17:52+01:00
Ponieważ gatunki najbardziej "rozbudowane" są na nie bardzo mało odporne. Im zanieczyszczenia są większe tym porosty są "mniejsze" i "prostsze".
9 2 9
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-25T13:23:35+01:00
Ponieważ są czułym biowskaźnikiem(bioindykatorem) czystości atmosfery.
na podstawie składu gatunkowego porostów specjalna skala porostowa pozwala sprawdzić jaki jest poziom zanieczysczenia powietrza.
porosty są bardzo delikatne, za ich pomocą nie możemy sprawdzić rodzaju zanieczyszczenia, jedynie jego stężenie.
porost znajdujące się w obszarze sterfy zanieczyszczonej tlenkami siarki w bardzo krótkimi czasię obumierają.

dodaje wiecej info

reagowanie porostów na toksyny zawarte w powietrzu wynika z tego ze, chlorofil pod wpływem zwłaszcza dwutlenku siarki, ulega przekształceniu w nieaktywną feofitynę i w efekcie glony obumierają. rowniez porosty pobierają nieoczyszczoną wodę prosto z powietrza atmosferycznego. mają bardzo ograniczone możliwości przystosowywania się do zmieniających się warunków środowiska.

25 3 25