Odpowiedzi

2010-03-14T16:16:25+01:00
Za bilety do teatru zapłacono 429zł. Zakupiono 32 bilety ulgowe i 3 normalne. podaj ceny biletu jeśli wiadomo że normalny był o 3zl droższy od ulgowego.

x - cena ulgowego
x + 3 - cena normalnego

32x + 3(x+3) = 429
35x = 420
x = 12

x + 3 = 15 - normany

ODP: Bilet ulgowy kosztowal 12zl, a bilet normalny 15zl
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T16:21:01+01:00
X-ulgowy
y-normalny
(układ równań)
32x+3y=429
y=x+3

32x+3(x+3)=429
y=x+3

32x+3x+9=429
y=x+3

35x=420
y=x+3

x=12
y=12+3

x=12
y=15

spr 32*12+3*15=429
15+12+3

429=429
15=15

Odp. ulgowy kosztował 12 a normalny 15.
2010-03-14T16:24:21+01:00
X - cena biletu ulgowego
x+3 - cena biletu normalnego
32x+3(x+3)=429
32x+3x+9=429
35x=420
x=12
x+3=12+3=15
Odp. Bilet ulgowy kosztował 12zł, a bilet normalny 15zł.