Wyjaśnij znaczenie następujących przysłów
- niedaleko pada jabłko od jabłoni
-Jednej matki niejednaki dziatki
-Jakie drzewo, taki klin, jaki ojciec, taki syn
-Jaka rodzina, taka dziewczyna
-Nie ma dokąd lepszego wynalazku nad dobra rodzine
PILNE

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T16:16:31+01:00
-Niedaleko pada jabłko od jabłoni - oznacza to ze dziecko (jablko) niewiele sie rozni od rodziców (jabloni) w zachowaniu czyli np rodzice sa energiczni i powiedzmy madrzy to i dzecko tez jest madre i energiczne
20 3 20
2010-03-14T16:19:57+01:00
- czyli to przysłowiowe jabłko będzie takie samo jak drzewa np. matka i córka
- czyli dzieci matki nie muszą myśleć i robić to samo co matka
- to bardzo proste tzn. że syn jest taki sam z charakteru jak ojciec
- czyli dziewczyna będzie umiała to czego ją w domu nauczono
- tzn, że dom i rodzina jest ponad wszystko i od tego nie ma nic lepszego \
Liczę na naj ^^ !
pzd .
12 4 12