Odpowiedzi

2010-03-14T16:38:52+01:00
Tak, ponieważ wiele krajów miało chrzest i ułatwiało to stosunki i handel między państwami.

tych przeciw nie znam
6 1 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T16:42:59+01:00
Argumenty z przyjęcia chrztu:
- wzrost pozycji międzynarodowej polski
- uniknięcie przymusowej chrystanizacji
- intergracja wieloplemienna ludu wokół nowych wartości
- umocnienie pozycji księcia
- organizacja na wzórzachodni

Argumenty przeciw przyjęcia chrztu:
-uzależnienie od Czech
- pretekst do najazdu na ziemie polskie przez niemcy
- trwanie przywieży przodków
- przymusowa chrystanizacja
- groźba pozostania w izolacji politycznej
16 4 16