W czasie przerwy świątecznej Janek chciał odwiedzić ciocię, do której zawsze jeździ autobusem.Od domu Janka do przystanku idzie się 10 minut. Autobus przyjeżdża dwa razy w ciągu godziny : Pięć minut po pełnej godzinie i pół godziny później.Janek wyszedł z domu za minutę ósma.O której będzie miał autobus??ile będzie musiiał na niego czekać?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T16:40:22+01:00
Janek wyszedł z domu o 7.59
Na przystanek doszedł o 8.09
Autobus miał o 8.35
więc na autobus czekał 26 minut
8.35-8.09=0.26
2 4 2
2010-03-14T16:41:59+01:00
7⁵⁹ + 10 minut = 8⁰⁹
Janek na przystanku będzie o 8⁰⁹.

pierwszy autobus - 8⁰⁵
następny - 8⁰⁵+30 minut = 8³⁵

8³⁵ -8⁰⁹ = 26 min
Janek będzie czekał 26 minut
2 5 2