1.Bezpestwowe winogrona przy suszeniu tracą 68 % swojej masy . Ile świezych wionogron zużyto, aby otrzymać 32 kg suszonych winogron >

2.Kasia wsypała 10 gramów cukru(2 łyżeczki) do szklanki, w której było 240 gramów naparzonej herbaty . Ilu % roztwór otrzyamła Kasia ?

3.Marek za książkę i 5 jednakowych zeszytów zapłacił 15 zł . Książka była 20 razy droższa od zeszytu . Oblicz cenę jednego zeszytu i cenę ksiązki .

4.Kurs kupna euro wyniósł 3,70 zł . Zapisz wzorem zależność opisująca wartość zakupionych w tym dniu euro w złotych ( y ) od ich liczy ( x ) .

5. Mata ma kształt sześciokąta foremnego o długości boku 1,5 m . Obl. powierzchnię maty .

6.Drabina dł. 2,5 m opiera sie o ścianę domu . Podstawa drabiny jest oddalona o 1,5 m od podstawy domu . Na jakiej wyskości drabina została oparta o ścianę ?

7.Ile ml napoju znajduje sie w poszcze w kształcie walca w której wysokość jest trzykrotnie większa od średnicy podtawy, a pole przekroju osiowego wynosi 108 cm^2.

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-14T16:58:22+01:00
3.Marek za książkę i 5 jednakowych zeszytów zapłacił 15 zł . Książka była 20 razy droższa od zeszytu . Oblicz cenę jednego zeszytu i cenę książki.

5*x+(20*x)
15 zł=5x+20x
15 zł=25x
x=15 zł:25
x=0,6 zł

0,6 zł*5=3 zł

0,6 zł*20=12 zł

Odp.zeszyt kosztował 60 groszy, a książka 12 złotych.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T17:13:51+01:00
1 . x - masa winogron

0,32x=32 /*100
32x=3200/:32
x = 100 kg

2. Cp = ms/mr *100%.
Cp = 10/(240+10) *100% = 10/250 *100% = 100/25 = 4%

3. x cena zeszytu
20x - cena książki
5x+20x = 15
25x = 15 /:25
x = 0,6 zł
zeszyt: 0,6 zł
ksiązka: 12 zł

4. 3,7y=x /:3,7
y = x/3,7

5. P = (3a²√3)/4
P = (3*[1,5]²√3)/2 = (6,75√3)/2 =3 i 3/8 √3

6. (2,5)² = (1,5)² + h²
h² = 6,25 - 2,25
h² = 4
h = 2m

7.
2r*6r = 108
12r² =108 /:12
r² = 8
r = 3

V= πr²*H = πr²*6r = π*3²*6*3 = 162π.

W załączniku rysunek do zad. 6 i przekrój z 7.