Odpowiedzi

2010-03-14T16:56:17+01:00
Akwarium I:
v= a x b x c
V=25x45x60
V=67500cm3
V=67,5l



Akwarium II:
V=a x b x c
V=30 x 55 x 40
V=66000
V=66l

67,5l-66+1,5l

Odp:Akwarium pierwsze jest wieksze o 1,5l
  • Czak
  • Rozwiązujący
2010-03-14T16:59:29+01:00
1)25x45x60= 67.5l
2)30x55x40= 66L
67.5l-60l=1.5l

Pierwsze akwarium ma większą pojemność o 1.5 litra.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T17:00:52+01:00
1dm³=1l

1 akwarium:
a=25cm=2,5dm
b=45cm=4,5dm
c=0,6m=6dm

V=a*b*c=2,5dm*4,5dm*6dm=67,5dm³=67,5l

2 akwarium:
a=30cm=3dm
b=55cm=5,5dm
c=0,4m=4dm

V=a*b*c=3dm*5,5dm*4dm=66dm³=66l

67,5l>66l

67,5l-66l=1,5l

Odp. Większą pojemność ma akwarium pierwsze o 1,5l.