Odpowiedzi

2010-03-14T16:57:45+01:00
1:15 000 000

czyli 1mm = 15 000 000 mm = 15 000 m = 15km

ciesnina ma 2mm, czyi 2x15km=20km

Odp. Ciesnina ma 30 km
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T17:02:30+01:00
1:15000000 (oznacza: 1 cm na mapie jest równy 15000000 cm w rzeczywistości)
czyli
1cm:15000000cm

odległość na mapie:
2mm= 0,2 cm

0,2 cm* 15000000cm= 3000000cm=30km
Odp. Cieśnina kaletańska ma szerokość 30 km.
(mnożymy odległość na mapie z rzeczywistą odległością w terenie)