Odpowiedzi

2010-03-14T16:59:29+01:00
Jeśi było to podczas czasów Marcina Lutra. To tak:
- kościół przywłaszczał sobie daniny z państwa dlatego wilu się to nie spodobało
- księży kazali płacić sobie za msze i spowiedzi
- utworzenie luteranizmu spowodowało duży nacisk na wiarę wielu ludzi
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T17:10:47+01:00
Schizma wschodnia
-różnice cywilizacyjno-kulturowe
-patriarchowie Konstantynopola nie chcieli podporządkować się papieżom
-oskarżenia o odejściu kościoła rzymskiego od czystości kultu
-spór o pochodzenie Ducha Świętego
-wzajemnie obłożenie się klątwą przez Kościoły Wschodni i Zachodni w 1054 r.
Wielka schizma zachodnia 1378-1417
-przeniesienie Stolicy Apostolskiej z Awinionu do Rzymu
-po śmierci Grzegorz XI na jego następcę wybrano włocha Urbana II, którego nie uznali francuscy kardynałowie i wybrali antypapieża Klemensa VII