Odpowiedzi

2009-10-25T13:36:35+01:00
0,9*68- cena po pierwszej obniżce
0,8*(0,9*68)- cena po drugiej obniżce
0,8*(0,9*68)=48,96
9 3 9
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-25T13:42:29+01:00
68 zł to 100 %
68:100 %=0.68
0.68 *10=6,8
68 -6,8=61,2 zł
61,2:100 %=0,612
0,612*20%=12,24 zł
61,2-12,24=48,96

odp.Bluzka po wszystkich obniżkach kosztowała 48,96 zł
10 4 10
2009-10-25T13:54:21+01:00
Cena bluzki wynosiła 68zł. W ciagu roku cena ta została obnizona dwukrotnie : najpierw o 10% a następnie o 20% . Ile kosztowała bluzka po wszytkich obniżkach ?

68zł*10%=6,8zł
68zl-6,8zł=61,2zł

61,2 zł*20%=12,24zł
61,2zł-12,24zł=48,96zł

Odp.Bulska kosztowała 48,96 zł po wszystkich obniżkach .
5 4 5