Romek, przygotowuje się do klasówki, zaplanował, że rozwiąże 28 zadań. W czwartek rozwiązał ich kilka, w piątek dwa razy więcej niż w czwartek, a w sobotę dwa razy więcej niż w piątek i plan został zrealizowany. Ile zadań rozwiązał w poszczególne dni.daje Naj.I proszę o pełne obliczenia.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T17:11:00+01:00
X-ilość zadań w czwartek
2x- ilość zadań w piątek
2*2x = 4x - ilość zadań w sobotę
razem 28 zadań więc x+2x+4x=28
7x=28
x=4
więc w czwartek 4 zadania, w piątek 4*2 = 8 zadań, w sobotę 4*4 = 16 zadań
2010-03-14T17:11:23+01:00
Czwartek - 4 zadania
Piątek - 4 Zadania * 2 = 8 zadań
Sobota - 8 Zadań * 2 = 16 zadań

Wszystkie zadania - 4 + 8 + 16 = 28 Zadań

Odp: Romek rozwiązał 4 zadania w czwartek, 8 zadań w piątek oraz 16 zadań w sobotę.
2010-03-14T17:11:37+01:00
X-zadania rozwiązane w czwartek
2x-zadania rozwiązane w piątek
2*2x=4x-zadania rozwiązane w sobotę

x+2x+4x=28
7x=28/:7
x=4-zadania rozwiązane w czwartek

2x=2*4=8-zadania rozwiązane w piątek

4x=4*4=16-zadania rozwiązane w sobotę

odp.w czwartek rozwiązał 4 zadania , w piątek 8 zadań, a w sobotę 16 zadań