Pani Marta 80% wszystkich prezentów gwiazdkowych kupiła w Internecie. Tylko 4 prezenty kupiła w tadycyjny sposób w sklepach. Ile prezentów kupiła na Gwiazdkę pani Marta.


Pani Kasia otrzymała 270zł podwyżki, co stanowiło 15% jej dotychczasowej pensji. Ile wynosi jj nowe wynagrodzenie????

W domu wczasowym Bursztyn przebywali na wakacjach dorośli i dzieci. Mężczyźni stanowili 28% wszystkich wczasowiczów, a kobiety 44% a dzieci było 42. Ilu wczasowiczów spędzało wakacje w domu wczasowym Bursztyn??

3

Odpowiedzi

2009-10-25T13:44:52+01:00
Zadanie 2
270 razy 15% = x razy 15%
4050 = 15x
x = 270
zadanie 3
28% + 44% + 42% = 114 % / 3 = 38 %

2009-10-25T13:48:27+01:00
P.Kasia:

115% *270= i teraz na kresce ułamkowiaj jest 115 w liczniku a 100 w mian i tp pomnóż razy 270 skróć mianownik z liczba 270 i wyjdzie ci wynik (wynik wyjdzie 310,5)


p.marta:

80% *4= 80 w liczniku a 100 w mian skróć mian i liczbe 4 podziel zas 80 przez 25 i wyjdzie ci wynik 3 i piec dwudziestych piatych skróć i wyjdzie ci 3,2
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-25T13:51:45+01:00
4 prezenty kupione tradycyjnie stanowią 100%-80%=20% wszystkich prezentów więc jeśli
4 prezenty to 20%
to
4*5=20 to 20*5%=100%
Zatem wszystkich prezentów było 20, 4 kupione w normalny sposób a 20-4=16 kupionych przez internet
lub równaniem
20%x=4
(20/100)x=4
(2/10)x=4 /:(2/10)
x=4:(2/10)
x=(4/1)*(10/2)
x=4*5
x=20 :)

15% jej pensji to 270 zł
więc
15%:3 = 5% to 270:3 = 90
zatem
5*20=100% to 90*5=450 zł
Jej dotychczasowa pensja wynosiła 450 zł
lub równaniem
15%x=270
(15/100)x=270 /:(15/100)
x=270:(15/100)
x=(270/1)*(100/15)
x=(27000/15)
x=450

28% - mężczyźni, 44% - kobiety więc dzieci
100%-28%-44%=28%
zatem
28% to 42 osób
28:7=4% to 42:7= 6 osób
więc
4*25=100% to 6*25=150 osób
Wakacje tam spędzało 150 osób
lub równaniem
28%x=42
(28/100)x=42 /:(28/100)
x=42:(28/100)
x=(42/1)*(100/28)
x=(21/1)*(100/14)
x=(3/1)*(100/2)
x=3*50
x=150