6.Drabina dł. 2,5 m opiera sie o ścianę domu . Podstawa drabiny jest oddalona o 1,5 m od podstawy domu . Na jakiej wyskości drabina została oparta o ścianę ?

7.Ile ml napoju znajduje sie w poszcze w kształcie walca w której wysokość jest trzykrotnie większa od średnicy podtawy, a pole przekroju osiowego wynosi 108 cm^2.

2

Odpowiedzi

2010-03-14T17:17:24+01:00
6.Drabina dł. 2,5 m opiera sie o ścianę domu . Podstawa drabiny jest oddalona o 1,5 m od podstawy domu . Na jakiej wyskości drabina została oparta o ścianę ?

a kwadrat +b kwadrat= c kwadrat
a kw.+1,5 kw.=2,5 kw.
a kw.=2,5 kw.-1,5kw.
a kw.=6,25-2,25
a kw.=4
a= pierwiastek z 4
a=2 [m]
Odp. Drabina została oparta mna wysokości 2 m.

Niestety 2 nie umię.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T17:17:31+01:00
Umiem rozwiązać tylko jedno. :)
6. a= 1,5m
b= ?
c= 2,5 m

a²+b²=c²
(1,5)²+b²=(2,5)²
b²=6,25m-2,25m
b²=4m
b=√4
b= 2m

drabina została oparta o ścianę na wysokości 2m
1 5 1