Zadanie z tematu najmniejszy wspólnik wielokrotność NWW


mama rozdała dzieciom 12 cukierków i 8 jabłek (nie dzieląc jabłek na części) ile mogło być dzieci jeżeli każde dziecko dostało tyle samo cukierków i jabłek?

prosze o napisanie całego zadanie z rozwiązaniem

2

Odpowiedzi

2009-10-25T13:45:20+01:00
3*4=12 cukierków
2*4=8 jabłek

ODP. Była 4 dzieci. Każde z nich dostało po 2 jabłka i 3 cukierki
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-25T13:46:26+01:00
2 lub 4 dzieci , bo
12 : 4 = 3
12 : 2 = 6

8 : 4 = 2
8 : 2 = 4