Odpowiedzi

  • RQ7
  • Rozwiązujący
2010-03-14T17:20:37+01:00
X - cena ołówka
y - cena gumki
3 * (9/x + x) + 4 * (15/y + y)
9 3 9
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T17:22:11+01:00
Ołówek x zł
gumka y zł
Po podwyżce
Ołówek x+9%x=x+0,09x=1.09x
Gumka y+15%y=y+0,15y=1,15y
3*(1,09x)+4*(1,15y)=3,27x+4,6y
Odp.
(3,27x+4,6y) zł
pozdrawiam
20 4 20
2010-03-14T17:43:27+01:00
Przed podwyżką cena ołówka była równa x zł a gumka y zł .za 3 ołówki droższe o 9% i 4 gumki droższe o 15% trzeba zapłacić ile

x-cen ołówka przed podwyżką
y-cena gumki przed podwyżką

x+9%x=x+0,09x=1.09x-ołówek
y+15%y=y+0,15y=1,15y-gumka

3*(1,09x)+4*(1,15y)=3,27x+4,6y
3,27x+4,6y (zl)
5 3 5