1.Trzy sasiadki wybraly sie na zakupy ala wydala 2 razy wiecej niz ula a krysia wydala 40 zl mniej niz ala ile wydala kazda z nich jesli razem wydaly 260zl?
2.Jeden bok prostokata jest o 3 cm dluzszy od drugiego obwod rowny jest 26 cm oblicz pole prostokata
3.agata jest o 5 lat starsza od braci blizniakow wszyscy troje razem maja 29 lat ile lat ma kazde z nich

2

Odpowiedzi

2010-03-14T17:25:31+01:00
1. a=2u
k=a-40
a+k+u=260

u=½a
k=a-40
a+a-40+½a=260

2,5a=300
a=120
k=80
u=60


2. a=b+3
2(a+b)=26 |:2
2b+3=13
2b=10
b=5
a=8
ab=40 [cm²]

3. a=b+5
a+2b=29

3b+5=29
3b=24
b=8
a=13
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T17:31:56+01:00
1.Trzy sasiadki wybraly sie na zakupy ala wydala 2 razy wiecej niz ula a krysia wydala 40 zl mniej niz ala ile wydala kazda z nich jesli razem wydaly 260zl?

2x-ala
x-ula
(2x)-40-krysia
260-razem
2x+x+((2x)-40)=260
3x+2x-40=260/+40
5x=300/:5
x=60
60*2=120 -ala
60-ula
120-40=80 - krysia

2.Jeden bok prostokata jest o 3 cm dluzszy od drugiego obwod rowny jest 26 cm oblicz pole prostokata

x + 3 -dłuższy bok
x- krotszy bok
Obw - 26
obw= 2a+2b
2(x+3)+2x=26
2x+6+2x=26
4x=26-6
4x=20/:4
x=5
P=ab
P=5*(5+3)
P=5*8=40

3.agata jest o 5 lat starsza od braci blizniakow wszyscy troje razem maja 29 lat ile lat ma kazde z nich

x- bliźniaki
x+5 - agata
29 -wszyscy
x+x+ (x+5)=29
3x=29-5
3x=24/ :3
x=8

Mam nadzieje ze pomogłam
3 3 3