Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T17:32:59+01:00
Pierścienice to najprostsze zwierzęta wtórnojamiste.
Do pierścienic zaliczamy: wieloszczety, skąposzczety i pijawki.
Ich ciało jesr segmentowane i pokryte nabłonkiem jednowarstwowym.
Wymiana gazowa zachodzi przez zwilżoną śluzem i ukrwioną kutykulę.
Zapłodnienie jest wewnętrzne luż krzyżowe.
Zamknięty układ naczyń krwionośnych zapewnia transport substancji pomiędzy segmentami.

:)
17 4 17
2010-03-14T17:36:04+01:00
Pierścienice żyją w glebie i ściółce leśnej.Ciało mają ogułe lub grzbiet-brzusznie splaszczone. Mogą one mieć wielkość od 1mm do 2m. Mają dużą zdolność regeneracji. Przykładem pierścienic jest dżdżownica. Ciało dżdżownic jest wydłużone, z przodu zwężone sklada się z pierścieni tzw.segmentow jednakowej wielkosci, tylko w przedniej części so większe, szersze i jaśniejsz-tworzą tzw.siodełko.Dżdżownice nie mają narządów oddechowych, oddychają całym ciałem, dżdżownica jest obojniakiem.
15 4 15